Hilda

Barnvakt

Publicerad 2009-09-23 19:32:39 i Allmänt

I söndags var jag barnvakt åt Emma, 2 år och 3 månader.
Det fick bli min födelsedagspresent åt Viktor,
för då kunde han åka och fiska med Emmas pappa, Andreas.
Och är det något han har tjatat om på senaste tiden så är det att han tycker han fiskar för sällan.
Hur han nu kan tycka de.. (!)
Så jag tycker det var en fenomenal present.

Hon hade dom sötaste skorna. Reebok i storlek 21.



Vi hade hur kul som helst. Men jag vet inte om Nova håller med.




Hon var så duktig. Höll Novas koppel hela den långa vägen till lekparken.
Lekparken som det var första gången jag besökte sen vi flyttade hit.
har väl inte haft nån direkt anledning att gå dit.
Och inte var jag så impad av den.. låg gammalt bråte och skräpade.

Jag blev förvarnad om att Emma hade kommit lite i trotsåldern, vilket jag fick erfara.
Hon gav Nova massvis med pinnar att tugga på och till slut bestämde hon sej för att smaka.
Efter att jag hade sagt att barn inte fick äta pinnar dom hittat ute så smakade hon på det mesta hon hittade.
Gräs, blad och kottar. Tur att jag har så snabb reaktionsförmåga =)

Och inte fick jag hem henne från lekparken förren hon såg ut såhär.


Kommentarer

Postat av: Inte lärarn

Publicerad 2009-10-01 22:05:13

Fina bilder Hilda. Speciellt den sista. Det ser ut som att hon rider på Nova på väg hem :)

Postat av: Hilda

Publicerad 2009-10-02 09:39:50

På den sista bilden sitter Nova och Emma och kollar på en hund som är på andra sidan gallret. När Nova satt sej ner så satt sej Emma också. Dom va så söta. Samma sak hände när det kom en bil och jag bad Nova sätta sej på sidan av vägen tills den hade åkt förbi. Då satt sej Emma också på backen och det såg ganska roligt ut =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela