Hilda

Tidsbrist

Publicerad 2009-09-26 21:30:38 i Allmänt

Jag vill så gärna skriva här lite oftare, men det är faktiskt väldigt svårt att få tiden att räcka till.
Det känns som att jag är på jobbet dygnet runt nu för tiden!
Jag har inget emot det, men ibland skulle man kanske vilja göra något annat.

Om man börjar räkna så är jag i och för sej inte där så mycket..
I genomsnitt en tredjedel varje dag, fem dagar i veckan.. alltså 40 timmar.
Undra hur det går till när jag bara har en 30 timmars tjänst?
Vänta, måste plocka fram senaste lönebeskedet...

Inte blev jag nå klokare. Jag hade ju semester halva augusti.
Men jag hann i alla fall jobba 86 timmar andra halvan, vilket gånger två blir 172 timmar.
Fast förra veckan var jag ledig torsdag till söndag och den här veckan både tisdag och onsdag.
Jag ska sluta gnälla, det verkar inte befogat.

Men som jag brukar säga:
Låt mej få gnälla över ingenting, så länge jag inte har nått att gnälla över.
Fyndigt va? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela