Hilda

Glad påsk!

Publicerad 2010-04-01 19:41:05 i Allmänt

Vissa dagar är bara skit.
Och idag har jag haft en sån dag.
Beror nog på att jag har stressproblem i själen.
Jag blir så ibland när det är mycket på jobbet.
Trött som en sengångare är jag också.

Påvägen hem från jobbet stannade jag på affären och skulle handla lite mat.
När jag står i kön så visar det sej att tjejen framför mej,
som ska handla för flera tusen, har glömt plånboken hemma.
Snacka om jobbigt läge, jag tyckte så synd om henne.
Kvinnan bakom suckar och stönar och verkar tycka att allt går alldeles för sakta.
Jag som redan var på så dåligt humör vill inget hellre än att vända mej om och be henne fara och flyga.
Nästa gång kanske det är henne det krånglar för.
Men jag behärskar mej.

Sen när jag skulle betala så kom jag på att magnetremsan på mitt betalkort inte fungerar,
så jag gav kortet till tjejen i kassan och sa att hon skulle knappa in det istället.
Hon gör det och säger typ:
"Vad konstigt. Det fungerar inte."
"Nehe." sa jag.
Hon provar igen och säger sen att "bäst-före-datumet" på kortet har gått ut.
"Det har det väl inte alls det ser du väl." säger jag.
Det står mars 2012 på mitt kort, alltså ganska precis om två år.
Det var inte meningen att låta otrevlig, men det gjorde jag nog.
"Har du beställt något nytt kort så det kan vara därför detta inte funkar?" frågar hon.
"Nej, det har jag inte". svarar jag.
I det här läget håller kvinnan bakom på att gå i bitar av irritation och lägger sej i diskussionen.
"Om kortet snart går ut så skickar dom automatiskt ett nytt kort." säger hon skitargt.
"Men det är ju för guds skull två år kvar".
Hon i kassan provar igen och säger än en gång att det inte funkar.
Jag tar upp mitt kriskort och drar det i läsaren, och råkar dra det åt fel håll.
Surtanten lägger sej i igen och påpekar det.
Då drar jag kortet igen, åt fel håll.
Då nästan skriker hon åt mej att det fortfarande är åt fel håll.
Tillslut lyckas jag betala och kan gå vidare med mitt liv.
Den stackars kvinnan bakom mej hade nog hela påsken förstörd av att fått ha väntat hela fem minuter.
Vad fan är det för fel på folk?
Jävla kärringjävel helt enkelt.
Ska man störa sej på saker kan man väl i alla fall välja viktiga saker.

Så, nu har jag skrivit av mej lite dåligt humör.
Hoppas ni får en underbar påsk,
det tänker jag ha i alla fall.
Efter jag har sovit en stund på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela