Hilda

Ledig tisdag

Publicerad 2010-08-10 09:47:30 i Allmänt

Jag vet att jag är fruktansvärt dålig på att uppdatera.
Men vem vill sitta här när det finns så mycket annat att göra?
Som att jobba...
Herregud vad jag har jobbat på sistonde.
Är lite farligt med allt extra man kan ta på sej på sommaren,
har varit helt slut.

En liten resume av senaste veckan.
I onsdags bar det av på en minisemster till Hoverberg.
Pappa har skrivit manuset till teatern Vidundret som hade premiär där.
Hur bra som helst.
Handlar om en liten by och dess invånare, storsjöodjuret och några herrar som har kommit dit för att bryta mineraler.
Scenen var en gammal båtfärja som i sina glansdagar tog folk över storsjön.
Det regnade oavbrutet dom trettio första milen på väg dit,
men sen sken det upp och det var riktigt kanonväder hela kvällen.
Efter teatern blev det grillning och mys utanför mammas och pappas husvagn.
Jag, Viktor, Emmy och Martin hade hyrt en stuga, eller nästan ett litet hus, på samma camping.
Eller camping är inte riktigt rätt ord.
Det var en familj som hade allt på sin enorma gård.
Morgonen efter gick vi upp vid nio och skyndade oss att hinna in i grottan som fanns i berget bakom campingen.
50 kronor kostade det men efter tänkte man att man borde ha fått pengar istället.
Det var så sjukt jobbigt att gå upp till grottöppningen.
Strax efter det bar det hemåt för mej och Viktor för att hinna hämta Nova hos Rosanna innan tre.
Tack så jättemycket för att ni hade Nova och med det gjorde det möjligt för oss att åka.

I lördags hade vi besök av några kompisar vi inte har träffat på flera år och även några vi inte har träffat alls.
Två australienska systar till exempel.
Det tar på krafterna att försöka säga allt på engelska.
Jobbigast var när jag skulle förklara kubbreglerna för dom =)
Men självklart förstog dom vad jag menade fast jag inte sa ett ord rätt.
Nu har jag bestämt att jag och Viktor ska ha engelskakvällar.
Har bestämt det förut också, men det blir lixom aldrig av.

Söndagen spenderades hos Viktors pappa.
Viktor och Martin åkandes jet-ski,
och jag och Emmy läsandes inredningstidningar på altanen.

Har inte lyckats lägga in några bilder på datorn än,
så det blir inga den här gången heller =(

Nu ska jag ringa Emmy och höra om vi ska åka på loppisjakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela