Hilda

Vad fel det kan bli!

Publicerad 2010-01-09 09:49:41 i Allmänt

Jag har en tendens att helt plötsligt börja prata om något man lixom redan har pratat klart om.
Man kan kalla det en dålig vana.
Det kan gå så länge som uppemot ett dygn sen man pratade om saken när jag helt plötsligt slänger ur mej en mening som inte riktigt hör till, och då måste jag förklara att jag började prata om det där vi pratade om för längesen.

Häromdagen blev just en sån sak väldigt rolig.
För att göra en längre historia kortare så satt jag och pratade med mina två chefer om kurserna jag ska på i Stockholm nu under våren. Jag sa att jag inte riktigt tycker om att bo borta och ena chefen började locka med att jag skulle få bo på fina hotell och som ett skämt sa han att det ju finns porrfilm på hotellen.
Så vi kom in på att prata om porrfilm och att många hotell har spärrat sånna kanaler.
(Nu kanske ni tycker att porrfilm är ett konstigt samtalsämne när man pratar med sina chefer, men inte på mitt jobb.
Vi pratar uppenbarligen om allt =))
I alla fall. Precis efter den meningen så säger jag:
"Men jag vill ju lära mej allt".

Ni kan tänka er vilken skrattfest det blev.
Jag hade nu alltså helt plötsligt gått tillbaka till att prata om kurserna,
men det var ju inte så lätt för dom andra att förstå.
Så tokigt kan det bli när man tänker lite för segt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela