Hilda

Vilken mardröm

Publicerad 2010-01-09 10:16:43 i Allmänt

Igår när jag skulle åka hem, och kommer med bilen uppe på söder, så ser jag att trafiken står still framför.
Efter en stund ser jag att det längre fram irrar en blind kvinna mitt i vägen.
Hon kommer inte över till andra sidan för det är gigantiska snövallar mellan körfälten.
Riktigt otäckt.
Jag hinner börja fundera på om jag ska lämna bilen och gå fram och hjälpa henne men då kommer det en tjej som går fram och tar henne i armen och försöker få med den blinda tillbaka till trottoaren.
(Bara ett lite inlägg, vilket fult ord trottoar är... det känns inte ens som ett ord)
I alla fall, den blinda vill visst inte följa med tillbaka så ett tag står dom mitt i körbanan.
Men sen ställer sej dom båda bredvid snövallen igen och då vågar man sej på att krypköra förbi.
Hoppas verkligen allt gick bra.
Och en stor blomma till tjejen som gick fram och hjälpte till.
Det var nog många som såg men inte gjorde något.
Vilken mardröm att vara blind och hamna mitt i vägen.
Och ännu värre nu när det är så fruktansvärt halt.
Hur hon hade hamnat där från början, där det inte ens fanns ett övergångsställe, förblir ett mysterium.
Men det är ju i och för sej inte så lätt att veta när man är blind vart det finns ett övergångsställe utan trafikljus.
Eller grönljus som jag har börjat kalla dom.
Många säger rödljus men jag tycker det låter så negativt.
Dom är ju förhoppningsvis gröna lika mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela