Hilda

Spännande gårdag

Publicerad 2010-07-28 10:36:07 i Allmänt

Precis innan jag skulle bege mej till jobbet igår så kommer det en helikopter och börjar cirkulera över mitt hus.
Den flög så lågt att det ibland såg ut som att den höll på och krocka med träden.
Det dånade och skakade i hela huset.
Blå och vit var den och jag trodde direkt att det var en polishelikopter.
Tycker det blir lite läskigt och börjar fantisera om en galen yxmördare som har rymt från ett dårhus.
Tyckte nästan jag kunde höra någon ropa från helikoptern:
"Detta är polisen. Lägg dej ner på marken och lägg i från dej yxan"

Det hörde jag så klart inte, men jag stängde alla fönster och låste dörrarna.
Går ut till bilen och börjar köra.
Alla grannarna var ute och jag stannade och frågade om nån visste vad som hade hänt.
Det visade sej att det var en ambulanshelikopter och att det hade hänt en olycka i skogen precis vid mitt hus.
Det var någon skogsmaskin inblandad.
Mötte en ambulans som var på väg dit och blev omkörd av en med blåljus och sirener.

När man hör om en skogsmaskinsolycka så tänker man sej att det är en skadad,
men det verkade ju vara flera.
Har läst tidningen och kollat på internet men hittar inget om det.
Lite konstigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela