Hilda

Örontrubbel

Publicerad 2010-03-05 18:30:00 i Allmänt

Sov nästan inte en blund inatt.
Hade så fruktansvärt ont i örat.
Trodde jag skulle dö ibland.
Fem Alvedon senare lyckades jag sova en stund.

Kom till doktorn halv tolv för att spola öronen.
Det första gick bra men sen blev det värre.
Dom provade, men örat blev alldeles för irriterat.
Visade sej att jag har skaffat mej en inflammation i innerörat,
en nästan trasig trumhinna, någon slags infektion i ytterörat och för att toppa det hela en vaxpropp.
Fick veta att jag aldrig mer ska spola öronen i resten av mitt liv.
Hade tydligen alldeles för känsliga öron.
Och det får jag veta efter dom är spolade.
Och inte nog med det.
Jag måste noggrant se till att jag inte får vatten i öronen när jag tvättar håret, helst aldrig mer det heller.
Det kändes också lite dumt att få veta efter öronen hade spolats fulla med vatten.
Jag som fortfarande har hoppa från trean på min lista över saker att göra.
Får nog stryka det nu.
Eller så är det ännu tuffare att göra när man egentligen inte får =)

För att ta bort vattnen ur det trasiga örat användes en örondammsugare.
Det var nog det värsta smärta jag har känt.
Jag skrek och grät och kände mej som en riktig barnrumpa.
Sköterskan höll mej i handen och bad doktorn sluta.
Låter kul i efterhand, men det var inte alls kul då.
Så nu är det fyra värktabletter var fjärde timme som gäller.
Och det är för att jag överhuvudtaget ska kunna äta och dricka.
Smärtan finns kvar, men är inte lika ihärdig.
Och några slags örondroppar två gånger om dagen.
Och en till sorts droppar om inte som första hjälper.

Ska jag fortfarande på tjejfest imorgon?
Jag vill!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Postat av: dad

Publicerad 2010-11-29 21:37:19

behöver en örondammsugare nu har precis det där du hade, men jag tycker det är ganska lungt att dammsuga öronen har gjort det många ggr

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela