Hilda

Våffeldagen

Publicerad 2010-03-25 21:18:59 i Allmänt

Idag är det våffeldagen. Mums =)
I vanliga fall håller inte jag till så mycket i köket här hemma,
men när det gäller våfflor så är jag absolut bäst på det.
Jag slog ihop två recept och la till lite extra ingredienser,
för att lyckas med dom godaste våfflorna och det blev riktigt bra.
Tror att jag minns.

150 gram margarin
2 dl vatten
3 1/2 dl mjöl
2 1/2 dl grädde
2 tsk bakpulver
2 tsk vanlijsocker

Smält smöret. Blanda alla andra ingredienser. Blanda i smöret.
Sen våffla. Lätt som en plätt.
Blev hur frasiga som helst.
Fast vi har världens bästa våffeljärn,
så det kan ju ha spelat in i resultatet.
Det är säkert tjugo år gammalt.
Riktigt slitet, finns inge teflon kvar.
Helt omöjligt att misslyckas när man gräddar dom i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela