Hilda

14:30-grogg?

Publicerad 2010-05-18 14:39:40 i Allmänt

Skinande sol och en lång rosenrabatt som behöver rensas.
Kan det bli bättre?
Ja, utan tvekan.
Jag HATAR spindlar!!
Fy fan, säger jag bara.

Tidigare idag när jag sopade på altanen dök det upp en riktig fetspindel.
Äcklig som bara den och sprang överallt.
Hur slutar det?
Jo, spindeln vann och jag sopade inget mer.

Flera timmar senare bestämmer jag mej för att rensa rabatten.
Vad händer?
Den jäveln dyker upp igen!
Jag föredrar i alla fall att tro att det var samma stora spindel och att det bara finns en enda på hela gården.
Massa fler mindre också och en var så ohyfsad att den kröp in i min toffel.

Så nu sitter jag här och undrar om det är okej att ta en riktigt stor grogg klockan halv tre en tisdag.
Kanske kan hjälpa mej att bygga upp modet jag behöver för att fortsätta.
Har bara kommit kanske två meter och det är en hel del kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela