Hilda

Inte vad man trodde

Publicerad 2010-05-18 10:09:59 i Allmänt

Filmen vi hade hyrt i söndags, Happy People,
var inte som man tänker sej en Adam Sandler-komedi.
Jag säger inte att den var dålig,
för det var den inte.
Men den var långt ifrån en komedi.
Det var en riktigt tragisk film.
Har lite svårt att förstå att det stog komedi på den,
och att dessutom filmkritikerna hade kallat den för typ 'Årets roligaste film' eller något.
Men det kanske bara var jag som tyckte annorlunda.

Igår såg vi en norsk skräckfilm från 2009, som hette Skjult.
Såg nu att den på engelska heter Hidden,
och hade jag vetat det så har jag nog förstått lite mer.
Den var jättebra, en skräckis helt i min smak.
Hade allt dom behövs.
Överraskningsmoment, läskiga tanter och dockor, tragisk barndom.

Någon som har förslag på bra skräckisar?
Jag älskar skräckfilmer, men blir nästan alltid besviken.
Finns så otroligt mycket skitdåligt.
Alla klassiker har man ju sett, så det behöver komma nya bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela