Hilda

Långledigt

Publicerad 2010-05-12 14:22:39 i Allmänt

Är ledig två dagar på raken,
känns som rena semstern.
Och inte nog med det.
Sen jobbar jag en dag, är ledig två och jobbar en dag till och ledig två.
Hur lyxigt som helst.

Idag har vi hunnit med en snabbis in till Gävle.
Kaffe hos Bettan sen åkte jag och Rosanna till Borgis loppis.
Det hade vi kunnat låtit bli,
det var ingen höjdare.
Åkte till Erikshjälpen sen istället.
Där köpte jag en sak, men jag tänker inte berätta vad.
Då kommer ni retas =)

Nu har Viktor åkt iväg för att fiska på hemlig destination.
Han vet inte ens själv vart han ska.
Det är lite roligt.
Själv ska jag väl leta reda på städhumöret,
men jag vet verkligen inte vart jag har gjort av det.
Sist jag såg till det är säkert två veckor sen och det syns.
Man kan inte ställla ifrån sej en enda sak i köket för det får inte plats.
Men, men.. det kommer nog åter.
Vad är det man säger?

Lite skit i hörnen är bara ett bevis på att man har gjort något roligare.

Fast det stämmer inte riktigt in.
Jag får istället säga:

Mycket skit i hörnen är bara ett bevis på att jag har jobbat.

Kommentarer

Postat av: Rosanna

Publicerad 2010-05-12 20:56:42

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete! =)

Postat av: Hilda

Publicerad 2010-05-12 23:37:26

Mm, de är sant!

Men frågan är om det inte har varit ett rent helvete här...

Börjar rätta till sej nu =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela