Hilda

Vårruset

Publicerad 2010-05-18 10:32:23 i Allmänt

Igår när vi slutade från jobbet så kom precis Vårruset och sprang förbi.
En av oss hade bilen i parkeringshuset och absolut enda sättet att komma därifrån är just på den vägen alla sprang.
Åt andra hållet är det enkelriktat.
Visst, shit happens. Det var väl ingen större skada skedd.
Hon skulle få vänta ett tag om hon inte valde att köra mot enkeltriktat.
Men jag blev så fruktansvärt förbannad när jag hörde vad hon som stog och "vaktade" loppet sa.
"Glöm att ni kan köra fram här, minst en timme räknar jag med att ni kommer få stå".

Alla bilarna fattade såklart att dom inte kunde köra fram, så det var otroligt onödigt sakt.
Och dessutom, vilket pucko har bestämt att dom ska springa där?
Det blev ju trafikkaos när alla bilar som egentligen skulle ha kört ut där backade ut åt andra hållet och andra bilar körde in för att ingenting var uppsatt för att varna folk för att man inte kom fram.
Inte en skylt eller någonting.
Slarvigt av er, vårrusetarrangörer.
Hela stan kan väl inte stanna upp på grund av er.
Vi är många som har annat för oss än att springa in våren.
Typ jobba!

Kankse låter som att jag har vädligt kort stubin, men det har jag inte.
Blev bara så arg igår, så jag var tvungen att skriva av mej lite.
Mest arg blev jag för att hon "den där" var så spydig.
Vad skulle du själv tycka om du fick sitta i bilen i en timme istället för att åka hem till din familj efter en lång jobbdag för att 4200 personer har bestämt sej för att springa just där du måste åka?
Inte skulle du uppskatta det va?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-05-18 21:34:07

Måste vänta på joggare...

-jobbigt va!? ;p

Postat av: Hilda

Publicerad 2010-05-20 21:52:01

Nja, det var ju inte riktigt joggarna som var det jobbiga. Det var mest den otrevliga funktionären!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela