Hilda

Wednesday

Publicerad 2010-11-03 10:07:27 i Allmänt

Tänk att det ska vara så svårt att komma på överskrifter.
Ska nog kika på en lösning för att ta bort den raden.
Iaf så stavas verkligen wednesday väldans konsigt..
För jag har stavat rätt va?
Jaja, det var inte det jag skulle blogga om.
Har tappat skrivlusten litegrann,
men jag kan ju ta och berätta om min kommande dag om nån orkar läsa.

Runt tolv ska jag och Emmy hem till farmor och äta lunch.
Ska bli mysigt, var längesen.
Nova får också följa med, så hon får göra något.
När vi är hemma ligger hon ungefär bara såhär.

Hon börjar bli rätt gammal, fyller tio i januari.
Så hon har inte direkt nå spring i benen.
Man kan få säga tio gånger att vi ska gå ut innan hon bestämmer sej för att resa på sej,
och då tror jag bara att det är för att hon kommer på att hon kanske får godis när vi kommer in igen.
Men jag vet att hon uppskattar att få följa med och göra saker.

Nu när jag skrev om det slog det mej att Gizmo fyllde 7 år igår.
Stackars han som inte fick något firande.
Tur att katter inte har någon koll på sina födelsedagar,
tror jag iaf.
Jag ska köpa en burk tonfisk åt honom idag så blir han glad.

Efter farmor ska jag hänga lite med Rosanna.
Hoppas bara hon är någonstans där det passar sej att ha med Nova.
Men hon var rätt säker på att hon skulle vara hemma,
så då går det bra.
Nova och Skuggan är väl inte direkt bästisar,
men det verkar inte vara något större problem.
Iaf inte så länge Skuggan låter bli att försöka leka med henne,
då blir hon alldeles för nervös.
Hon är ju rädd för katter stackarn.
Tur att det går så bra med våra två.

Nångång på eftermiddagen kommer Viktor in till stan så vi kan åka till K-rauta och köpa oss en släpvagn.
Vi har kommit på att det är väldans bra att ha när man bor i hus,
och nu har dom så bra kampanjpris så det är lika bra att vi slår till.



Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela