Hilda

Mysig kväll och konstig natt

Publicerad 2010-10-10 10:30:43 i Allmänt

Det blev en riktig myskväll igår.
Jag och Viktor tog en tripp till affären och handlade massor med onyttigheter.
Hallon och cheesecakeglass, nån ny almondytårta och vanligmunkar.
Kollade på Stan Helsing som vi hade hyrt och spelade Buzz.
Men som oftast somnade jag i soffan alldeles för tidigt.





Två gånger nu på morgonen har jag vaknat och fått panik för att jag har försovit mej.
Av någon anledning har jag trott att det har varit måndag och att jag ska med tåget klockan åtta.
Har bara tagit någon sekund så har jag insett att det är söndag och att jag är ledig.
Men det är alltid lite tufft att somna om efter ett sånt uppvaknande.

Igår däremot började jag fantisera om att jag skulle mötas av ljuset av en adventsljusstake när jag öppnade ögonen, och fast jag visste att jag inte skulle göra det klev jag upp med ett leende.
Av någon anledning älskar jag julen och längtar redan nu efter att få sätta stjärnor och stakar i alla fönstrena.
Men det är ju ett tag kvar tills man kan börja pynta utan att folk tycker att man är koko.
Den här staken är ju bara hur fin somhelst, men den skulle nog tyvärr inte passa här hemma.



När jag ändå skriver om rosa saker kan jag ju berätta att jag nu har fått mitt rosa balansarmband.



Och Viktor har fått sitt.



Meningen med armbandet är att man ska kunna fokusera bättre,
vilket gör att man upplever att man blir starkare, får bättre balans m.m.
Ska kunna hjälpa mot allt möjligt. Åksjuka, sömnproblem och annat.
Vi får väl se om man märker någon skillnad.
Det gjorde jag iaf när jag provade det innan jag bestämde mej för att införskaffa ett.
Sen att vi hittade en som sålde dom för 150:- mindre än på första stället vi kollade på blev ju också en anledning till att köpa ett.

Puss och hej så länge!

Kommentarer

Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

Publicerad 2010-10-11 10:30:25

åh vem säljer dom så billigt. VILL OXÅ HA.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela