Hilda

Sjusovare

Publicerad 2010-10-17 10:19:25 i Allmänt

Viktor har fortfarande inte vaknat så jag tror jag ska sätta igång med lite städning.
Jag förstår inte hur det kan bli så jäklans stökigt jämt.
Mitt förtsa projekt ska nog bli att städa datarummet.
Sen vi inhandlade den bärbara har datarummet blivit till något slags förråd.
Ett förråd med bara skräp i.
Nu ska jag ju ta tag i våran ekonomi på riktigt och då vore det lyxigt att ha ett välstädat arbetsrum att göra det i.
Förut hade jag superbra koll på räkningar, lån, autogiro och allt annat som har med våran eknomi att göra,
men sen dörren till datarummet stängdes så har allt på den fronten blivit ett kaos.
Vet inte ens vad vi betalar för grejjer varje månad.
Kom till exempel på härom dagen att jag inte visste om jag hade betalat min bilförsäkring på flera månader,
men det hade jag såklart, märkte jag när jag kollade upp det.
Har dragits på autogiro varje månad.
Vet inte riktigt vad jag tycker om autogrio.
Bra är det ju för att vi betalar utan att ens veta om det,
men det är ganska dåligt att inte veta det också.
Tänk om vi tror att vi betalar något som vi inte gör.
Kan ju verkligen ställa till problem om det händer något.
Men som sagt, nu ska det bli ändring på det.

Fick förresten alldeles för lite i lön i fredags.
Jag jobbade som en idiot hela september och fick mindre lön än jag har fått på länge,
så det var lätt att märka att något var fel.
Vi ska lösa det imorgon så hoppas jag att dom saknade pengarna dyker upp snart.

En puckad sak bara.
Om man skriver med penna på papper är det ju lätt att glömma prickarna på å, ä och ö.
Eller ganska lätt i alla fall.
Men jag märker att jag oftare och oftare gör det när jag skriver på tangentbordet också.
Jag skriver alltså ett a istället för å och ä, och ett o istället för ö.
Hur puckat är inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela