Hilda

Söndag på riktigt

Publicerad 2010-10-17 16:35:00 i Allmänt

Nu har jag städat datarummet, sorterat alla viktiga papper,
gjort en årsbudget, ätit en kanongod laxlunch och sovit en stund.
Känner mej lite halvtrött, undrar om det är dags att bli sjuk kanske?
Jag har inte varit sjuk på väldans länge och sista veckorna har ju mer eller mindre alla man känner åkt på olika förkylningar, så det kanske är min tur nu.

Det var ganska spännande att göra en budget.
Höll på att svimma när jag hade räknat ut hur mycket pengar vi har räkningar och lån på under ett år.
Men när jag sen delade upp det på månader så var det faktiskt inte så farligt.
Ännu bättre känns det nu när jag sitter och slökollar på Lyxfällan.
Vi är ju kanonbilliga i drift =)
Nästan i alla fall.
Nu ska vi bara se om min plan håller.


Så här kul tyckte jag att det var att göra vuxensaker.
Ännu mindre kul var det att se vad som finns under bordet =)


Gizmo däremot tyckte det var riktigt mysigt!

Det slog mej precis att jag fortfarande har pyjamasbyxorna på mej.
Då kan man verkligen snacka om söndag.
Men nu ska jag snart ta mej ett bad så dom får sitta på en stund till =)

Viktor har gått ut och fiskat lite vid kusten.
Måste vara väldigt mysigt för honom att bara ta ett spö och gå en kort promenad för att komma till fisket.
Själv ska jag försöka orka plocka undan lite i köket.
Snacka om att det här blev ett förvirrat och splittrat inlägg.
Kanske är för att jag inte känner mej riktigt hundra i huvudet.

Nu kom Viktor hem, han har plurrat! Hahaha =))

Kommentarer

Postat av: Rosanna

Publicerad 2010-10-18 12:40:22

Ledig för en dag med Rosanna snart? ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela