Hilda

2011-08-16 Del2

Publicerad 2011-08-16 13:05:06 i Allmänt

Jag har inte ens börjat baka och jag har redan kört fast...
Min plan är att baka efter lchf-recept, mest för kul.
Skulle vara spännande att se hur stor skillnad det blir.
Men i denna lilla byhåla var det verkligen inte lätt att hitta rätt ingredienser.
Vaniljpulver verkar det som att man typ bara kan beställa över nätet,
så jag har bestämt mej för att använda vaniljsocker istället.
Verkligen inte kolhydratfattigt, men man använder ju så lite.
Sen köpte jag majsmjöl istället för mandelmjöl,
för att slippa stå och göra eget.
Har inte den blekaste aning om hur mycket det skiljer ur kolhydratsynpunkt.
Jag provar helt enkelt.
Kan ju inte bli värre än att jag får köpa färdigbakat, onyttigt imorgon istället.
Mina expriment kommer i alla fall bestå av kladdkaka, muffins och nötgodis.
Wish me luck!



(Just nu kryper det omkring en sån pytteliten röd spindel på datorn.
Medför inte det tur? =))

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2011-08-16 14:32:28

Håller tummarna! Och ja, det medför tur.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela