Hilda

2011-08-16 Del3

Publicerad 2011-08-16 20:07:53 i Allmänt

Det här med LCHF-bakning var inte så lätt,
men inget blev helt misslyckat i alla fall.
Kladdkakan ser jättefin ut, men jag har inte smakat den än.
Muffinsen ser inte så värst smakliga ut,
men den jag har smakat var helt okej.
Väldigt luftig och saftig, men inte så smakrik.
Nötgodisen är nog en riktig höjdare om man gillar mörk choklad,
men det gör ju tyvärr inte jag.

Jaja, det jag skulle komma fram till är att LCHF-pizza verkligen verkar vara min grej.
Jag som aldrig lagar mat gav mej på utmaningen att göra en pizza som inte verkade vara speciellt lätt.
Men av Viktor fick den följande betyg:
Det är nog den godaste pizza jag har ätit!
Och han menade det.
Det var inget dåligt omdöme inte!

Receptet hittar ni här:
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=97

Som topping hade vi den krossade tomatröran (såklart), strimlad kokt skinka och riven goudaost.
Sen på min halva hade jag salami och på Viktors champinjoner.



Nu ska jag kurera mej.
Har åkt på en riktig dunderförkylning.
Men inget en av Viktors berömda medicincocktails inte kan ta hand om!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela