Hilda

2011-08-30 Del3

Publicerad 2011-08-30 21:27:02 i Allmänt

En sak bara.
Jag är medlem på smartson.
Där får man ansöka om att prova olika saker,
tror jag har berättat om det förut.
Idag ansökte jag om att prova Rynkeby juice.
När man skriver att man har en blogg så får man ett mail med en länk som man kan lägga ut på bloggen.
Antagligen för att ha större chans att bli utvald.
Det puckad är att det i mailet innan länken står följande.
Skriv ett inlägg på din blogg om testet av smaksatt grädde och länka till:
http://smartsontestpilot.se/rynkeby/bli-testpilot/

Känns bara konstigt att skriva ett inlägg om smaksatt grädde,
för att få prova en jucie...
(Förstår att dom har skrivit fel...)
Sen har dom lyckats en gång till i samma mail.
Först står det "Av de 2 500 Testpiloterna kommer vi att välja ut 500 bloggare."
Sen står det "Samtliga 1 500 utvalda Testpiloter kommer kontaktas..."
Hur många skulle väljas ut sa ni?

Jaja, antar att detta inte kommer bättra på mina chanser.
Men vad gör väl det?
Rätt ska vara rätt!
Jag skickar in mitt inlägg som man ska göra när man har delat med sej av länken,
sen får vi vänta och se.

En rolig grej.
Kollar på Maniska samlare, eller vad programmet heter.
En farbror så någonting med "It felt like my heart stopped".
Dom översatte det till att han fick hjärtsnörp.
Hahahaha, finns det ordet på riktigt?
Jag trodde bara det var ett påhittat ord.

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2011-08-31 12:14:33

Avigsidan.com har en massa fler exempel:

Ghostbusters 2:

– You mean that this stuff actually feeds on bad vibes?

– Like a cop in a donutfactory.



Översättningen lyder:

– Får det näring av dåliga vibbar?

– Som snoppen på donutfabriken.



Ur Flashdance:

– This place is so fucking small, you have to go outside to change your mind.



Översättning:

– Det här stället är så litet att man måste gå ut för att byta hjärna.



I reklamkanalerna finns vilka ord som helst beroende på att det viktigaste med översättarna är att dom vill jobba för låga löner. (Men "snörpa" finns och betyder strypa av ett flöde.)



Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela