Hilda

2011-08-30

Publicerad 2011-08-30 10:20:29 i Allmänt

Idag går följande att läsa i tidningen:
Chokladnjutare har en tredjedel mindre risk att drabbas av hjärtsjukdom,
kan forskare nu visa.
Orsaken är att den innehåller antioxidanter och att choklad äger egenskaper som motverkar inflammationer.
Bland annat hjälper den till att sänka blodtrycket.

Fantastiskt!!
Jag är väldigt svag för choklad och har absolut inte självdisiplin att sluta äta när jag väl har börjat.
Annat gott kan jag ofta känna att jag lika gärna kunde vara utan,
men inte choklad.
Jag blir till och med lite lycklig av att äta det.
Så nu kan jag verkligen proppa i mej choklad med gott samvete.
(För allt som står i tidningen är sant va? Alltid?)




När jag letade efter en bild på choklad fick jag dessutom upp den här listan på bloggen där jag hittade bilden.

*Choklad hindrar blodproppar

*Choklad dämpar ångest.

*Choklad hjälper till vid viktminskning

*Choklad ökar lusten.

*Choklad bidrar till bättre immunförsvar

*Choklad hindrar Hjärt- och kärlsjukdom

*Choklad håller koll på kolesterolet.

*Blodtrycket håller sig stabilt med choklad

*Choklad hindrar trötthet.

 

Tack så mycket, mylifesdiaryy.blogg.se.
Hoppas det gick bra att jag lånade bilden och listan!

Idag är Viktor också ledig och vi har lite småsaker att uträtta.
Gå ut med svärfars hundar, åka till Anna och kolla på hennes avlagda stolsdynor,
köpa ljung till utekrukan.
Men det jag tycker är viktigast är att köpa silvertejp.
Det slog mej helt plötsligt att vi aldrig har haft silvertejp hemma.
Hur har vi ens överlevt?
Allt går ju att laga med det.
Nu är det frukostdax!




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela