Hilda

8 December

Publicerad 2011-12-08 09:28:28 i Allmänt

Jag trodde att jag skulle få lägga ut en jättefin vinterbild nu på morgonen,
men det blev inte riktigt så.
Det snöade massor igår,
men idag var det nästan inget kvar.
Men det lär ju komma mer.

Apropå att blinka i rondeller,
eftersom tidningen dag efter dag är full med insändare om det.
Kan vi inte bara enas om att man ska vara tydlig med vart man ska??



Någon tycker att man aldrig ska blinka vänster i en rondell,
eftersom det inte är någon vänstersväng.
Men är det inte kanonbra att veta redan från början vart den bilen tänker köra?
Jag blinkar alltid vänster om jag ska till vänster och det tänker jag inte sluta med,
men det är superduperviktigt att man börjar blinka höger innan man kör ut ur rondellen.
Och dessutom innan man byter fil i rondellen om man gör det innan man kör ut.
Var det så smart att börja bygga alla rondeller innan det finns någon tydlig lag på hur man ska bete sej?
Polisen säger en sak, körskolorna säger en annan, teoriböckerna säger en tredje,
och sen finns det lika många egna åsikter som det finns människor.
Dax att ordna till en lag kanske?
Som det är nu så vore till och med dessa skyltar bätter.



Nu ska jag fixa mej lite innan jobbet!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-18 21:33:18

För mig som övningskör nu, så kan jag ju säga att om det är något som är svårt att lära sig, så är det just hur fan man ska bete sig i en rondell. Jag är helt med på att jag ska blinka höger om jag ska höger, men sen har jag ingen aning.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela