Hilda

2011-02-20

Publicerad 2011-02-20 10:06:00 i Allmänt

Goder morgon!
Idag är det söndag, om ni har missat det.
Imorgon är vi ännu en vecka närmare våren.
Man får försöka vara positiv.

Igår kom Emmy och Martin hit och vi passade på att äta tacos.
Det är lixom för drygt att göra iordning om man bara är två,
men perfekt mat för fyra.



Sen blev det melodifestivalen.
Överhuvudtaget hittills så tycker jag att det har varit väldigt många, väldigt dåliga bidrag.
Första deltävlingen missade vi,
men jag har svårt att tänka mej att alla bra var med då.
Igår var i alla fall The Playtones så överlägset bäst.
Hoppas dom vinner hela tävlingen,
för då skulle jag inte behöva skämmas under Eurovision.

En rolig sak som hände häromdagen på jobbet.
Jag skulle hjälpa en inte svensktalande kund att hitta en ansiktspeeling.
Något som är viktigt då är att veta vad dom vill ha för slags peelingkorn.
Stora, små, hårda, mjuka...
Jag kom inte på vad det hette på engelska och tog hjälp av Antonia.
Det slutade med att vi kallade det för scrubbcorn.
Hahaha, undra om hon trodde att det var majs i den.
Jag tror inte hon köpte något.
Så kan det gå, vi gjorde vårat bästa.
Nu vet jag att det heter scrubbing grains,
så nästa gång är jag väl förberedd.

Nu måste jag klä på mej för snart ska jag iväg till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela