Hilda

2011-02-28

Publicerad 2011-02-28 10:01:56 i Allmänt

Igår var det en riktigt lagom söndag.
Först tog vi en biltur till båthamnen så Nova fick springa av sej lite ute på piren.



Det var ett steg i att bota hennes bilrädsla,
som förresten är mycket bättre, men inte bra.
På väg dit var det en dam som kallade oss för artiga,
det får man ju inte höra varje dag inte.
Inte för att vi inte är artiga alltså,
utan för att det ordet sällan används överhuvudtaget.

Sen åkte vi till Skutskär och handlade lunch som åts sittandes i en snöhög på ett stjärtunderlägg i Martins mammas trädgård.
Jag kom inte på vad det hette igår när jag skulle säga sittunderlag så därför uppfann jag det nya ordet stjärtunderlägg.







Hängde en stund i garaget där Emmy gjorde en rosa klistermärkesblomma som jag skulle sätta på bilen,
men tyvärr blev den fel utskuren i maskinen, så det blev inget.
Den såg ut ungefär så här.



Bättre lycka nästan gång.

När vi kom hem sov vi middag en stund,
när gjorde man det sist liksom?
Sen köpte jag ett datorspel över internet som jag satt och spelade hela kvällen,
bara med ett avbrott för Solsidan och mat från Max.



Kanske världens töntigaste spel,
men det är ett perfekt tidfördriv för mej.
Som sagt, en helt lagom söndag i min smak.

Nu ska jag iväg till jobbet snart.
Är inne på min tredje vecka med typ bara stängningar,
börjar bli något trött på det.

Förresten, en sak hände igår som inte direkt passade in i min perfekta söndag.
När jag gick ner i tvättstugan och skulle hämta mina nytvättade mjukisbyxor fick jag en liten överraskning.
Eller inte bara en, utan hundratals.
Massor med små spindelbebisar hade precis kläckts på byxorna och kröp omkring och utforskade dom.
Den händelsen hade jag mer än gärna raderat.

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2011-02-28 23:46:24

Åh vilken härlig dag och vad vårigt det såg ut med så soliga bilder! Synd bara på dom de spindlarna, det lät ju rätt läskigt må jag säga! Huvva!

:) Kram kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela