Hilda

2011-01-02

Publicerad 2011-01-02 10:44:19 i Allmänt

El är väldans mystiska saker det.
Inatt vid tre tiden börjar kylen pipa om uppmärksamhet.
När Viktor undersöker så står det att det bara är -4 grader i frysen.
När han ska tända lampan i köket så går den på halvfart,
den lyser jättesupersvagt.
Då vet man att en av dom tre propparna ute på stolpen har gått.
För det har jag lärt mej, att vi har trefas,
och då kan allt fortsätta fungerar lite om bara en går.
Fast jag tycker nog iaf att det är lite konstigt.

Men flera saker var så konstiga i natt.
Det tar ju massvis med tid för frysen att gå från -19 till -4.
Och Viktor satt fortfarande framför dator, utan att ha märkt nått.
Och vi kollade på tv och hade lampor tända till halv ett ungefär.
Det kanske var så att frysen inte riktigt hade stängts och då när den kämpade med att hålla nere kylan så blev elen överarbetad.
Så kanske det var, det låter smart.
Hatar iaf elen i det här huset, den är riktigt psyko.

Borde kanske ringa vattenfall.
Propparna ute på elstolpen hör väl till dom?
Och nu har vi behövt bytt dom flera gången på tre månader.
Även om felet ligger i vårat hus så borde dom ju komma hit och kolla upp det.

Annars igår då?
Först hade vi den värsta latdagen i världshistoren.
Sen åkte vi och köpte mat och gosaker.
Väl hemma igen skottade Viktor och jag bakade kalasnötkakor.
Dom var inte riktigt någon höjdare, mest bara flottiga.
Emmy och Martin kom hit och vi kollade på dom första fyra avsnitten av Hjälp!
Det är så roligt =)



Nova var lite mer närhetssökande än hon brukar vara.
Det blir väldigt varmt och tungt att ha henne i knä.

Pomelo hade jag köpt för att jag trodde det var en melon.


Men det var ju en citrusfrukt.


En lite pervers och osmaklig sådan.
Kanske är jag som har lite snuskig fantasi,
fast jag tror ingen kan undgå att tänka på det...
Den var inte speciellt god iaf.

Idag är det mycket som ska hinnas med.
Först och främst städa iordning i pellets/ackumulatorrummet,
för imorgon kommer den nya!!!!
Vi kommer alltså ha massor med varmvatten igen,
jag är så lycklig så jag nästan inte vågar vara lycklig för något måste ju gå fel.
Sen ska vi skotta fram till baksidan och ner till brunnen ute. Kan bli tufft.
Efter det ska jag med Emmy till några affärer tror jag, till farmor och sist till Rosanna och resten.
Bäst jag sätter igång!

Kommentarer

Postat av: Antonlive

Publicerad 2011-08-24 12:12:16

thank-you for the good and valuable information on your site

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela