Hilda

2011-01-04

Publicerad 2011-01-04 13:58:26 i Allmänt

Första dagen igår som jag inte bloggade sen jag bestämde mej för att blogga minst en gång varje dag.

Var hos tandläkaren på morgonen.
Det gick jättebra, hon var så försiktig och förklarande.
Hamnade i riskgrupp ett inför mina nästa tre år med tanvårdsförsäkring.
40 kronor i månaden, fantastiskt!
Sen hälsade jag på Rosanna och barnen hemma hos Bettan en sväng innan jag åkte till jobbet.
När jag kom hem på kvällen låg äntligen första skivan av One tree hill säsong 7 i brevlådan.
Där har ni anledningen till att det inte blev någon uppdatering igår =)

Idag kom rörmokaren.
Tyvärr kunde inte allt göras klart idag för att det var bortfall av elektrikern,
vilket var väldans tråkigt.
Han hade tagit en klämvecka och åkt till sin käresta.
Vi som skulle fira med bubbel när varmvattnet fungerade igen.
Men det får bli en annan gång.
Vi var tvugna att skotta fram och flytta två släp för att komma åt den andra ytterdörren,
och det gick inte så bra för mej.
Först fastnar jag med foten mellan snön och det ena släpet när Viktor skjuter på från andra hållet.
Klipsk som jag är slängde jag mej på sniskan på marken för att undvika att foten gick av.
Då slår jag rumpan ganska illa i den hårda backen.
Men det var inte värre än att jag kunde fortsätta hjälpa till.
Efter en stund börjar det kännas väldigt kladdigt i ena vanten.
Och vad ser jag när jag tar av mej den?
Massa blod och ett skinnfläkt finger.
Vet verkligen inte när jag lyckades med det.



Alla delar är på plats nu iaf och vattenavstängningskranen är utbytt,
så nu gör det inget om det blir en vattenläcka.
Lätt som en plätt att stänga av.
I början av nästa vecka ska resten göras,
så det är väl bara att stå ut.

Nu har jag och Viktor tagit en paus och ska kolla på ett avsnitt Pang i bygget,
innan vi måste ställa tillbaka alla grejjer vi har flyttat ut på vändplanen.
Ikväll ska jag spela spel med tjejerna, hemma hos Sara skulle jag gissa.
Det är alltid så mysigt så det ser jag fram emot.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela