Hilda

2011-01-14

Publicerad 2011-01-14 09:25:57 i Allmänt

Idag när vi vaknade var det minus 17,8 grader ute, plus 17,8 grader inne.
Vet inte vad jag tycker om det.
Hatar att frysa och hatar vintern.
Och jag har hamnat i en drömperiod vilket gör att jag aldrig känner mej utvilad.
Är ju lixom igång hela nätterna.

Svar till pappa:
Han skulle lätt ha kunnat fixa det själv, men det blev lixom en grej.
Jag är ganska noga med vilka saker som är hans ansvar här hemma.
Som att skotta, sota, byta säkringar. "Killgrejjer" helt enkelt.
Därför tror jag att jag får skylla mej själv att det blev jag som fick göra denna "tjejgrej".
Jag vet, vi borde ha det mindre som förr i tiden och mer jämnställt.
Fast jag tycker det här funkar riktigt bra.
Det blir jämnställt på ett annat sätt.
Vi gör lika mycket fast olika saker.

Apropå det är så gör jag typ ingenting hemma längre känns det som.
Matlagningen har ju alltid varit Viktors ansvar,
så där är vi ju inte gammeldags iaf.
Nu har han även tagit på sej tvättningen som ansvar.
Så då känns det som att jag inte gör nånting.
Plockar lite där och torkar lite här.
Borde verkligen städa undan nu, så det är fint till fredagsmyset.
Men det är så mycket skönare att sitta här.
Borde gå en sväng med Nova också, men jag vet inte vem av oss som vill det minst.
Närmare 20 minus är ju inget man gärna går ut i.
Vart tog våren vägen..?

Har ledig helg denna vecka.
Imorgon är det fest med jobbet.
Våran kära chef ska lämna oss i mars, sorgligt!
Men vi ska ha superkul denna kväll!
Pappa fyller år imorgon också.
Och Viktors farmor.
Jag tog mej friheten att flytta pappas firande till söndagen för att hinna med farmorens.
Sen visade det sej att hennes firande inte började förren halv sju och då är jag redan på jobbfesten.
Så nu hade vi kunnat fira pappa på lördagen.
Men nu känner jag mej så omständig så jag inte ens har sagt något om det.
Skriver det här istället så vet jag att pappa läser det,
så kan dom bestämma själva hur vi ska göra.
När jag skulle skriva omständig så råkade jag skriva omstädning.
Då vet man att det är dax att sätta igång =)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2011-01-14 13:14:00

Känner nog igen det! Det var inte så allvarligt menat :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela