Hilda

2011-01-15

Publicerad 2011-01-15 12:54:48 i Allmänt

En stund innan jag skulle åka till jobbet igår gick en till jävla säkring ute i elskåpet.
Mitt försök att vara teknisk sprack redan när jag inte fick upp skåphelvetet.
Jag var så fruktansvärt less när jag åkte till jobbet.
Elen lämnade jag till sitt öde, beredd på att ha tre ihjälfrusna husdjur när jag kom hem.
Nej, så illa var det väl inte.
Nog visste jag att dom skulle överleva,
men jag var så arg så det kändes som att jag tänkte så.
Viktor skulle åka hem så fort som möjligt för att fixa det.
men hur är det man säger?
En olycka kommer sällan ensam.
Hans pappa blev stående någonstans för att hans bil helt plötsligt inte ville starta,
så Viktor ryckte ut.
Det var i alla fall ingen större fara skedd när han väl kom hem.
15 grader inne, tre levande djur och en nollgradig frys.

Men idag har jag hopp om livet igen.
Danne och Carro kom förbi på mat och fortare än kvickt hade Danne bytt till 20A i skåpet.
Nu går elen förfullt och inga problem syns i sikte.
Lite tråkigt bara att värmepannan inte riktigt vill värma huset så mycket som jag vill.
Ligger runt 20 grader nu.
Viktor tycker det är perfekt och jag fryser ihjäl.
Men, men.. det finns ju sockor och fleecetröjor.

Snart kommer Emmy hit för att hänga.
Runt fyra ska vi till mammsen och pappsen för att fira pappa!
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Efter det blir det jobbfesten, ska bli så roligt!
Men nu ska jag äta ett ägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela