Hilda

2011-01-19

Publicerad 2011-01-19 10:36:13 i Allmänt

Jag kom på att jag inte hade betalat min kära böter.
Skulle ha varit betald i måndags.
Och vad tror ni?
Jag har tappat bort den.
Har letat högt och lågt i hela huset,
men den finns ingenstans!
Kan ju hoppas att det är någon underbar människa som har stulit den,
och betalat den.
Men ska jag vara ärlig så är väl den chansen ganska låg.
Så vad gör man?
Vart ringer man för att be om en ny böter?
Det skulle förresten nog vara det knäppaste samtalet jag någonsin har ringt.
"Snälla, snälla. Skulle jag kunna få en ny böter? Jag tycker det är så roligt!"
Eller ska jag bara vänta på påminnelsen?
Jag tror inte att dom lägger på någon avgift på den första påminnelsen eftersom det nog är ganska stor chans att originalbötern försvinner spårlöst från rutan.
Jaja, nu ska jag åka till jobbet.
Igår fick jag leta efter parkeringsplats i tjugo minuter och hittade tillslut en, ungefär en halvmil från jobbet.
Det är så jäklans drygt.
Kom dessutom försent till jobbet pga av det.
Hade det funkat att åka buss istället hade jag nog gjort det.
Men det gör det inte.
Så nu är det bäst jag åker.
Det tar ungefär en halvtimme att åka in till Gävle,
och att åka en timme och en kvart innan jag börjar är ett måste för att komma dit i tid.
Tjingeling!

Kommentarer

Postat av: Olga

Publicerad 2011-01-19 22:05:13

Om du får en påminnelse, säg bara att du inte ens fått nån böter, låt lite lagom uppstressad å frågande. Säg att nån måste ha snott den eller vad som helst. För det kan ju faktiskt vara möjligt.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela