Hilda

2011-01-23 Del 2

Publicerad 2011-01-23 16:47:06 i Allmänt

Har varit en aktiv dag hittills.
Först en halvtimme Wii, blev supersvettigt =)
Sen åkte vi till Älvkarleby och gick runt nästan hela byn med Nova.
Tog närmare en och en halv timme.
Solen lyste och det var riktigt härligt.





När vi körde hem började min bil låta väldans konstigt.
Vi lokaliserade det till höger framdäck,
men kunde inte se något alls.
Fick köra sista milen med ljudet låtande och jag var jättenojjig.
Fantiserade om att däcket skulle lossna eller att bromsarna inte skulle funka.
Hatar bilproblem.
Viktor försökte lugna mej, men det funkade inte jättebra.
Vi bråkade för första gången på väldigt länge,
men det var bara ett pyttelitet bråk.
När vi kom hem hissade Viktor upp bilen, tog av däcket, pillade loss ett gruskorn och alla ljuden var borta.



Jag är så glad att jag har honom.
Och jag var riktigt glad att han för ovanlighetens skull var med i bilen också.
90% av tiden jag tillbringar i min bil är jag ju själv.
Då hade jag nog stannat och vägrat kört en meter till.
Ringt på en bärgare och blivit bra mycket pankare än vad jag redan är.
Väl hemma och utan bilproblem blev det en väldigt spartansk lunch.
(tror det i alla fall, om spartansk betyder enkel..?)
Vi åt snabbmakaroner, jag med påsbea, Viktor med riven ost.
Det kan vara hur gott som helst ibland!

En sak jag råkade fundera på.
Hur kan man döpa en krog till Heartbreak?
Det är riktigt knepigt...

Nu ska jag sätta på kaffe för kära mamma och pappa kommer på besök!

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2011-01-24 10:33:23

Heartbreak kommer väl från Elvislåten Heartbreak Hotel, hans första hit från 1956 som väl nästan får sägas vara rockens genomslagsår då.



Men visst är det lite ödesmättat.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela