Hilda

2011-01-26 Del 2

Publicerad 2011-01-26 22:02:43 i Allmänt

Idag åkte jag och Nova in till Skutskär för att möta upp Emmy för en promenad.
Insåg att det var alldeles för halt här i byn.
Knäppte ett kort nu, man ser verkligen isbanan.



Men det visade sej vara snudd på lika halt där.
Vi gick runt Rotskär och när vi skulle gå över bron dit blev Nova lite knäpp.
Hon har alltid varit lite rädd för broar,
men nu var hon helt skräckslagen.
Hon gick ut mitt i bilvägen och la sej platt på magen.
Vägrade gå och hon är vädligt stark när hon vill.
Bilarna fick köra runt henne, undra vad dom tänkte?
Tillslut lyckades jag få tillbaka henne av bron.
Sen fick Emmy gå före och locka och vi efter,
hon längst från broräcket, och då lyckades vi.
Vet inte vad som hände.
Den bron är bred, tvåfilig med trottoar på båda sidorna.
Hon borde inte ens ha märkt att det var en bro eftersom det var vallar på sidorna.

Väl hemma var jag "provdocka" för Emmys nya ögonskuggepalett.
Tycker det att jätteroligt att vara testperson,
men hon borde få ha en snyggare person att prova på.
Slutresultatet blir ju lixom bättre då.
Eftersom jag oftaste inte gör mej på kort,
så bjuder jag bara på ett litet.



En annan som inte gör sej på kort är Nova.
Men var är det man säger?
Sådan mor sådan dotter..?



Resten av eftermiddagen ägnade vi åt att bygga pussel,
med festmakeupen på =)



Det är så vansinnigt beroendeframkallande.
Särskilt när det är dessa roliga pussel.



Strax efter Emmy hade åkt kom Viktor hem och lagade mat.
Efter det har jag tränat Wii, duschat och epilerat mej.
Ajajaj, vad ont det gör, men jag härdar.
Förresten, jag bjöd Emmy på mat idag.
Ni hörde rätt!
Det finns en matträtt jag kan laga.
Couscous med hotdogssnuttar och grönsaker.



Fantastiskt smakligt va? =)

Nu ska jag gosa ner mej med Viktor och kolla på Dual survival.
Ja... det är han som äger tv-dosan här hemma.
Förutom just under mina favoritprogram.
(Han vet nog att jag skulle flytta härifrån om jag inte fick se dom.)
Så det blir mycket amerikanska teckande vuxenserier och fiske.
Men vad står man inte ut med för sina kära?


Kommentarer

Postat av: Emmy

Publicerad 2011-01-26 22:12:55

Tack för idag och du är den finaste test-personen man kan ha ju!! :)

Postat av: Rosanna

Publicerad 2011-01-27 07:05:19

Hur smakade maten då? Jag ser att den inte va bränd iaf. =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela