Hilda

2011-07-05

Publicerad 2011-07-05 09:47:00 i Allmänt

Det flög precis ett bi över altanen och kissade, eller nått.
Den kanske pollinerade..?
Eller är det ens det dom gör?
Usch vad jag är dålig på naturvetenskap.

Det verkar lösa sej med skopaketet i alla fall,
om någon är intresserad.
Ringde till dom nu på morgonen,
och det verkade inte som att det skulle vara något problem att levererar det till rätt dörr idag.
Känns bara lite elakt av mej att jag har skickat tillbaka paketet till Järfälla flera dagar.
Men jag hoppas att chaffören skulle tillbaka dit i vilket fall.

Har en riktig lyxdag idag.
Börjar jobba sent och slutar tidigt,
det händer verkligen inte varje dag.
Jag brukar nästan alltid börja först och sluta sist.
Och eftersom det är sommar nu så sitter jag ute på altanen.
Har typ suttit här och läst tidningen och surfat runt lite i en och en halv timme.
Är det sommar ska man sitta ute!!!
Nu håller jag typ på att förfrysa.
Varför ska man vara så envis?

En sak som jag är väldigt dåligt insatt i,
men som jag bara måste kommentera är det här med strömmingen.
Hur i hela fridens namn kan EU säga att det är okej att sälja strömming i Sverige?
Fisken har högre haltar dioxin och PCB än vad som är tillåtet inom EU.
Det finns väl en anledning till att man inte ska äta den fisken, eller hur?
Så bara för att några tusen uråldriga yrkesfiskare,
eller kanske inte ens så många,
ska få fortsätta med sitt levebröd,
så ska det vara okej att sälja mer eller mindre giftig fisk till hela svenska folket?
Men nåde den som använder solskydd på stranden om den tar sej ett dopp.
UV-skyddet som hamnar i vattnet då är ju nämligen skadligt för fiskarna!
Så nu gör vi så här:
Låt bli att använda solskydd och ät så mycket strömming ni orkar,
så att fiskegubbarna fortsätter få betalt.

Nej, nu lär jag gå in och få upp värmen innan det bär av till jobbet.
En sak till bara.
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, BÄSTA ROSANNA!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela