Hilda

2011-06-14 Del2

Publicerad 2011-06-14 11:53:14 i Allmänt

Har allt sin plats hemma hos er?
Eller har ni ett ställe där alla saker som inte har en plats finns?
Vi har ett sånt ställe.
Fjärde lådan i köket.



Vet nästan inte alls vad som ligger här..?
Tejp, ett vattentät mobilfodral, måttband, kvitton, en rosett, en partypopper...
När jag tänker efter är det nog mest saker som egentligen är på väg till sin plats,
någon annanstans. Eller saker som borde slängas.
I vilket fall som helst håller lådan på att svämma över och en låda i hallen börjar fyllas med liknande grejjer.
Så nu har jag en plan.
Jag tänker göra hela hallbyrån till en sån här låda,
och låta kökslådan vara en kökslåda.
Det kan vara en väldigt dum idé att skaffa så mycket plats till dessa saker,
men jag gillar att det finns ett sånt ställe.
Man vet vart udda saker är och man kan lixom trolla bort saker man inte "orkar" lägga på sin plats just för tillfället.
Och det finns ju faktiskt saker som helt enkelt inte har någon egen plats,
och då kan dessa saker få en plats i hallen.
Hittills har byrån varit full med vantar och mössor,
vilka inte behövs på några månader.
Dessa ska jag så småning om fixa korgan till,
som ska stå på hatthyllan, som vi för tillfället inte använder alls.
Det blir kanon!
Låter nästan som att jag feberyrar,
men det gör jag inte.
Är man sjuk och inte gör något alls så är det perfekt att finurla på dessa obetydliga saker.
Nu ska jag vila en stund.

Kommentarer

Postat av: carola

Publicerad 2011-06-14 12:21:58

hahaha sån låda har jag med.

Alltid kul att städa ur för jösses va mycket kul man kan hitta:)

Krya på dig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela