Hilda

2011-06-26

Publicerad 2011-06-26 10:37:50 i Allmänt

Snacka om att man kan tjäna pengar på att ha rätt försäkringsbolag.
Jag har helförsäkring hos Folksam på min bil.
Betalar runt 350 kronor i månaden.
Då ingår dessutom hyrbil om min bil inte går att köra.
Klickade på en banner igår där man direkt kunde få ett pris hos Moderna försäkringar.
748 kronor i månaden skulle en likadan försäkring kosta hos dom.
Så nu tjänar jag helt plötsligt 400 kronor i månaden på min bilförsäkring =)
Tack, Moderna!

Var ut nu på morgonen och knäppte kort på våran nya fina plantering.
Passade på att ta bilder på allt annat spännande som växer här också.
Vi har en väldigt vildvuxen trädgård,
nog mest för att jag har väldigt ogröna fingrar.
Jag vet lixom inte vad jag vågar göra.
Sen är jag nog lite fånig oxå.
Vi har världens fulaste lilla odlingslåda där det mest bara växer gräs.
Men varje år kommer det upp massor av smultron där,
och jag vill inte döda dom.
Jag älskar ju att äta nyplockade smultron.

Här är våran nyaste plantering.
Paprika i krukorna och chili i den gamla grillen.




I den konstiga behållaren här på gården har jag planterat potatis.
Lite sent tyvärr, så det blir höstfärskpotatis.
Men inte gör det något inte.



Det övervuxna landet med smultron i botten.



Den fruktansvärt fula nyponbusken som jag klippte ner helt förra året,
utan önskat resultat. Den är större än någonsin.




Tigerliljor hittar man lite varstans.



Plommonträdet tar sej fint.
I år får vi elva plommon.





Rosenbuskarna tar sej bra trots att jag klippte ner dom lite väl hårt i våras.



Ja, det var lite av våran växtlighet.
Nu tänker jg ta en dusch innan jag planerar resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela