Hilda

2011-03-24

Publicerad 2011-03-24 09:06:27 i Allmänt

Ännu en ledig dag =)
Viktor har åkt till Älvkarleby för att fiska och jag ligger på soffan.
Kollar på Jims värld och knappar lite på datorn.
Igår när jag planerade inför K-rautabesöket kom jag på så mycket saker jag vill köpa.
Köksluckor, tapeter, köksbänk, innerdörrar, lister, skärbrädor, rullupp-gardin...
Ska försöka prioritera på ett bra sätt.
Har tyvärr inte fått deklarationen än.
Då hade det varit lite lättare att veta hur mycket vi kunde göra av med.

Apropå pappas idé om kakel så har vi faktiskt tänkt i dom banorna.
Men det lutar emot att vi sätter rostfritt i hörnet vid spisen,
så kan man ställa bort kastruller där.
Kan inte minnas något kök jag har sett det i,
men det borde kunna bli snyggt.
Rosanna kom också med en väldigt bra idé.
Att vi kunde få en restbit av dom.
Men jag tror inte vi ska ha samma färg på bänken,
så då spricker ju det.

Det är väldigt svårt att planera ett kök med vinrött kakel.





Jag tror att det får bli en ganska mörk köksbänk,
vita väggar, vita skåpluckor och vitlaserat tak.
Jag har verkligen försökt komma på någon annan färg än vitt till väggarna,
för det blir så fasligt skitigt i ett kök.
Men det blir nog vitt i alla fall.
Köket är litet med bara ett fönster så man riskerar att det blir ännu mindre och mörkare om man väljer någon annan färg.
Jag är riktigt taggad inför shoppingen så jag hoppas Viktor kommer hem i skaplig tid.
Nu ska jag planera lite mer =)


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-24 15:50:29

du kan logga in på skatteverket och kolla din deklaraton :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela