Hilda

2011-05-06

Publicerad 2011-05-06 21:30:20 i Allmänt

Nova tillbringar dagarna hos Lasse när vi jobbar.
Idag tyckte han att det var onödigt att vi kom och hämtade henne,
eftersom vi ändå bara skulle åka och lämna henne där tidigt imorgonbitti igen.
Så helt plötsligt var vi hundfria.
Vad gör man då lixom?
Vi passade på att stanna till i Skutskär och äta på restaurang.
Ingen av oss kan minnas sist vi åt ute tillsammans.
Vi bestämde oss för Tre små rum.
Eller.. det finns ju inte direkt mycket att välja mellan.
Men jäklar vilket bra ställe!
Supergullig och proffessionell personal, mysig atmosfär, fruktansvärt god mat
och hur billigt som helst.
Två förrätter, två varmrätter, två öl och en cola för under 400:-.
Jag ångrar att vi inte har upptäckt det stället tidigare =)



Det var inte direkt några små portioner heller.
Kanske den största hamburgaren jag har sett,
(det sitter en kniv igenom den, inte en stor tandpetare som det brukar vara),
sås i "dricksglas", och mer pommes än man någonsin skulle orka äta.
Nästan i alla fall.

Apropå att vi är hundfria.
Det är konstigt hur mycket man kan sakna en hund som Nova,
som lixom aldrig märks när hon är hemma.
Hon bara sover, eller filosoferar.
Och ändå känns det i hela huset när hon inte är här.
Löjligt, jag vet. Men så är det!
Ska inte säga att jag har något emot det,
men inte för ofta =)
Igår var det så roligt att se när hon alldeles själv gick och lade sej precis bredvid Molly på gräsmattan.
Hon som vi fick ta över på grund av hennes barnsrädsla.
Molly drog och hade sej i Novas koppel,
och hon brydde sej inte alls.
Då vet man att man har lyckats ganska bra,
och det känns riktigt skönt.






Trevlig helg på er!
Själv ska jag ha jobbhelg, men det ska bli roligt.
Såklart =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela