Hilda

Fredagsmys

Publicerad 2012-04-21 10:03:38 i Allmänt

Igår hade vi ett riktigt genuint fredagsmys här hemma.
Tacos, Let´s Dance, Paradischoklad, alkoholfri öl.
Allt som kan behövas =)
Vad gäller tacosen så är det en familjemedlem som är väldigt förtjust i majs,
så jag kunde inte låta bli att dela med mej när vi hade ätit klart.



Och vad gäller alkoholfri öl så måste jag återigen nämna vad roligt jag tycker det är att det kommer så mycket alternativ.
Eller alla alkoholfria alternativ som kommer.
Öl, cider, vin.
Det enda som verkligen inte har varit någon höjdare hittills är snapsen.
Både i matbutikerna och på systemet kommer det nyheter hela tiden.
Det måste betyda ett rejält uppsving för den svenska alkoholkonsumtionen.
Eller nedsving menar jag nog egentligen,
på ett positivt sätt.
Jag har inte direkt några planer på att börja dricka alkohol igen efter graviditeten.
Visst kan jag tänka mej att ta en öl eller en drink en sommarkväll på altan.
Jag tänker nog inte bli nykterist.
Men på fest tror jag att jag kommer fortsätta dricka alkoholfritt.
Det finns lixom bara plus med det.
Kan inte komma på något negativt.
Och lyxen att alltid kunna ta bilen hem,
det slår nog allt!
För tillfället har Viktor slutat dricka alkohol också,
för att kunna köra till förlossningen när det är dax.
Så igår provade vi denna nyhet.



Det var så längsen jag drack alkoholöl så jag har svårt att jämföra med det.
Men Viktor tyckte den var helt okej i alla fall.
Och jag tyckte den var jättegod.

Inatt har jag återigen varit vaken nästan hela natten för jag har haft så smärtsamma förvärkar.
Jag önskar så mycket att det inte skulle vara förvärkar längre,
utan att det ska sätta igång!!
Men jag får vänta tills Knytet känner sej redo såklart.

Att sova en timme nu känns som en bra idé!
Trevlig helg förresten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela