Hilda

Inte min dag?

Publicerad 2012-04-23 17:39:31 i Allmänt

Idag klockan nio skulle vi äntligen hämta våran nya bil!!
Tyvärr krockade det med en sån dag när man behöver säga:
"Det här är verkligen inte min dag."
Kvart över åtta är vi kvar hemma och ska till att sälja fonder till handpenningen.
Men vad visar det sej?
Alldeles nyss har dom ändrat så man får inte tillgång till pengarna omedelbums som man brukar få,
utan det tar 1-3 bankdagar.
Hmm... vad gör vi nu?
Vem kan man låna flera tusen av två dagar innan löning klockan åtta en måndagsmorgon?
Otroligt nog hittade vi nån =)
Men vi bestämmer oss för att det nog borde gå att lösa utan handpenning,
så vi åker till firman i alla fall.
Väl där berättar vi hur det ligger till och det gjorde inget,
vi kunde betala in det så fort vi hade möjlighet.
Men då visar det sej att lånepapperna från banken inte har kommit.
Jag ringer banken för att höra vad som har blivit tokigt och tro det eller ej,
alla deras tangentbord slutar funka medans vi pratar så jag kan inte få hjälp med någonting!!
Får nummret direkt till finansavdelningen och får veta att jag inte kan hämta bilen förren dom har fått in papperet med min underskrift, vilket ligger hemma på byrån...
Det här var tvärtemot hur jag förstog det första gången jag pratade med dom.
Det går att lösa genom att åka till ett bankkontor, skriva under papperna där så dom kan faxas till finans, så dom kan faxa dom till bilfirman, så jag kan hämta bilen.

Jag tror på tecken.
Om det är så här många teckan som pekar mot att jag inte borde hämta bilen idag,
då låter jag helst bli.
Det är lixom inte värt det.
Men Viktor hade ju faktiskt också något att säga till om,
så vi åkte till banken och fixade allt,
och nu har vi bilen hemma!
Får se om det visar sej sen varför vi inte borde ha gjort det idag.
I alla fall så fick både vagnen och Nova bra plats i bakluckan,
vilket vi inte hade trott, så det bådar ju gott.

När vi var på banken på stan passade vi på att köpa en handmixer eller vad det heter.



Viktor har velat haft en länge, för våran gick sönder.
När vi ska äta pannkakslunch så säger jag till honom att han kan vispa grädden med den,
och då svarar han:
"Justja!! Det här är nog min bästa dag nånsin!"
Haha, så det verkar bli en riktigt bra dag i alla fall =)
Även om jag tror att denna dag förhoppningsvis ganska snart kommer få riktigt hård konkurrens.

Nu funderar jag på att ta nya bilen en sväng för att köpa mjölk,
bara för att lixom =))

(Genomsnittsförbrukningen på hemvägen blev 0,35l/m. Helt okej =)
Vi har inte bara köpt typ den bränslesnålaste bilen på hela svenska marknaden,
vi har dessutom köpt den med typ dom bränslesnålaste fälgarna på kanske hela svenska marknaden,
så det ska nog bli riktigt bra!)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela