Hilda

Sova?

Publicerad 2012-04-24 09:16:37 i Allmänt

De här att sova är inte det lättaste när man är höggravid.
Nu vet jag att man kan ha det fasligt mycket värre än mej,
men jag tänkte ändå måla upp en bild åt er.
Först, för att undvika ryggont, ska man ligga på sidan med en kudde mellan knäna.
Sen ska man ha en kudde bakom ryggen och en under magen.
Och för att slippa den värsta smärtan i fötterna pga vatten,
ska man ligga med fötterna högt.
Alltså måste man lägga en eller  två kuddar där med.
Bara detta är typ omöjligt.
Sen är man ju väldigt täppt i näsan,
så för att ha det lite lättare att andas måste man försöka ligga med huvudet lite högre upp också.
Så, nu är det klart med alla kuddar.
Och sen lägger vi till att man behöver kissa en gång i timmen hela natten.
Och att lägga kuddar bakom ryggen när man kommer tillbaka till sängen är inget man klarar själv,
så man måste väcka sin partner varje gång, för att få hjälp.
Ja, de säger ju sej självt att detta är helt hopplöst.
Så nu är jag väl förberedd att inte sova på nätterna när Knytet kommer,
för det har jag tränat på i flera veckor redan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela