Hilda

Volvoägare

Publicerad 2012-04-17 09:32:46 i Allmänt

Vi köpte en bil igår =)
En ljusblålilametallic Volvo V50 1,6D DRIVe.
Och visst kostade den lite,
men när man tänker på vad den drar känns det ganska mycket bättre.
0,38l/milen under blandad körning.
Dessutom kör vi inte direkt någon blandad körning,
utan mest landsväg vilket ger ännu lägre förbrukning.
Helt tokigt!
Min kära lilla Fabia drar ungefär 0,65l/milen,
vilket har känts jättelite.
Och Viktors kära stora jeep drar ungefär 1,1l/milen,
så det säger ju sej självt att vi kommer tjäna pengar på det här.



När jag såg den här bilden slog det mej hur stor jag egentligen är just nu.
Det är klart att jag känner mej stor när jag inte kommer upp ur soffan,
eller när jag inte kan knyta skorna,
men jag känner mej ändå mycket mindre än hur jag faktiskt ser ut.
I alla fall om vi jämför med den här bilden.



Det känns väldigt skönt att det faktiskt snart är över.
Jag längtar efter min kropp och min hud och min ork.
Men mest av allt såklart längtar jag efter parastien,
som min barnmorska kallar Knytet =)
Jättejättejättemycket!!
Det är nästan olidligt!!
Imorse stog Viktor i köket och kollade på ultraljudsbilderna som sitter på kylen,
och sa för sej själv "Snart så!".
Tror inte vi tänker på så mycket annat just nu.
Man ska försöka fungera normalt,
komma ihåg saker och göra allt man borde göra,
men det känns ändå som att man gör allt lite halvdant.

Har läst två gånger nu att ett bevis för att förlossning har satt igång,
är att man vill städa och fejja hela tiden för att få allt skinande rent,
när man egentligen inte orkar och alla rörelser gör superont.
Så nu kan vi slå fast att förlossningen har börjat!
Bäst jag dammsuger lite =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela