Hilda

60 är väl 60?

Publicerad 2012-02-25 08:34:18 i Allmänt

Åter igen vaknade jag tio i sju på en ledig dag,
vet inte vad det är för vits med det...

Läser i tidningen om personer som har åkt dit för fortkörning längst väg 68.
Det har suttit 60-skyltar efter vägen,
men det har nu visat sej att den hastigheten inte har varit godkänd av varken Länsstyrelsen eller Trafikverket.



Det skulle ha varit en nittioväg egentligen,
och nu vill fartsyndarna ha upprättelse.
Men hallå!!???
Det stog sextio!
Kan väl inte spela minsta roll vad det egentligen skulle ha varit för hastighet, eller?
Det är bland det dummaste jag har hört.

Tänkt det här scenariot istället.
En nötallergiker äter en chokladbit,
för på förpackningen står det 'innehåller inte spår av nötter'.
Personen får en allergisk reaktion och blir jättesjuk.
Då säger chokladföretaget att det skulle ha stått 'kan innehålla spår av nötter'.
Jaha, var det så!
Då kan vi ju inte hålla chokladföretaget ansvarigt.

Okej, det är inte exakt samma sak.
Men jag tycker absolut att man kan använda det som en liknelse,
och det säger ju sej självt vad jag vill komma fram till.
Står det 60 så gör det, för bövelen!

Undra om jag kan skylla på hormonerna nu igen? =)

För att skriva om något mycket roligare så kan jag berätta att vi har köpt vagn.
Kanske i och för sej inte så spännande för andra,
men för oss =)
Det blev den vi funderade på och det känns än så länge jättebra.
Nu är det ju visserligen så att vi har beställt den över nätet,
och har inte fått hem den än.
Så egentligen vet vi inte alls vad vi tycker,
men vi håller tummarna.
Den kommer på måndag.
Tror den vi beställde ser ut precis så här.


Beställde även en svart skötväska och ett regnskydd.

Idag eller imorgon planerar vi kanske att ta en till tur till Ikea.
Men vi kom på att det är löningshelg,
så det tar lixom emot.
Vi behöver fortfarande köpa ett skötbord, en byrå och två hyllor.

Igår köpte jag några barnböcker,
bland annat Lilla Björn på fisketur =)



Det blir nog Viktors favoritbok.
Vet att det är alldeles för tidigt,
men man håller ju på att bli tokig av väntandet.
Så något måste man ju få roa sej med!

Kommentarer

Postat av: prinsessanadia

Publicerad 2012-02-25 19:06:03

Tidigt och tidigt. Nu kan det väl inte vara allt för många månader kvar? Den dagen jag blir gravid så kommer jag nog gå bananas och handla allt inom typ en månad :P Fasiken, jag får ju stå emot att köpa saker nu, och då ska inte vi ha barn förens om typ 4 år :P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela