Hilda

Hormoner?

Publicerad 2012-02-24 19:44:07 i Allmänt

Jag har haft en bra dag idag,
men det krävs inte mycket för att jag ska tappa humöret.
Antar att det är gravidhormoner som spökar.
Nyss på affären blev jag så fasligt arg på kunden framför mej i kön.
Först lägger hon inte upp en sån 'nästa-kund-pinne' efter sina varor,
men det kan jag faktiskt leva med.
Vissa tycker att det är den bakom som ska fixa det.
Själv tycker jag att det är vanligt hyfs att lägga dit den när man har lagt upp alla sina varor.
Sen låter hon korgen stå kvar på den där hyllan,
istället för att flytta den till högen.
Jag blev så fruktansvärt arg.
(Jag vet, mycket att bry sej om... men nu tyckte jag det. Okej?)
Jag tog hennes korg och kastade med all kraft ner den i högen,
sen tog jag en "pinne" och smällde den hårt i bandet.
Både kunden framför och bakom tittade på mej som att jag inte var riktigt klok.
Sen bestämde jag mej.
Jag ska börja säga något i dessa situationer,
inte bara sura i det tysta.
Denna gång borde jag till exempel ha sagt något i stil med:
Lämnade du krogen här av någon speciell anledning?

Nu ska jag laga mat.
Japp, ni hörde rätt.
JAG ska laga mat, tills Viktor kommer hem.


Detta blir det =)
(Om det inte syns för att bilden blev så liten,
så är det en färdig, fryst, kycklingrätt.
Bara att slänga i pannan tio minuter =))

Kommentarer

Postat av: Linnéa

Publicerad 2012-02-24 21:09:51

Haha, fantastiskt bra av dig Hilda att bita ifrån lite. Det är så ofta man blir arg eller upprörd utan att säga något. Och jag förstår det där med korgen, fy! Ska vi ses snart?



Kramar kramar

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela