Hilda

Min första alvedon

Publicerad 2012-02-04 09:32:23 i Allmänt

Japp.. jag har precis tagit min första värktablett sen jag blev gravid.
Jag vet att det inte är någon fara att ta en alvedon när man behöver,
men det har blivit en fixidé att jag inte skulle ta någon tablett alls.
Hade blivit en fixidé.. nu är det ju kört.
Men jag orkade inte längre.
Sover ingenting på nätterna.
Ögonen kleggar igen så det gör ont och jag kan inte ens se vad klockan är när jag vaknar.
Jag är så täppt i näsan att jag inte kan andas,
hur mycket nässpray jag än använder.
Halsen gör så ont att jag nästan inte vill svälja.
Känns som att huvudet håller på att sprängas i tusen bitar...
Så klockan sju gick jag upp och tog en alvedon.
Sen dess har jag legat här på soffan och hoppas på att somna om,
men det verkar inte vara det lättaste.
Jaja, nog med självömkan.
Jag vet många som har det mycket värre tyvärr...

Tog förresten med mej Nova och gick för att hämta morgontidningen.
Men det fanns ingen!
Jag är alltid så impad av att tidningen alltid ligger där,
oavsett väder.
Men nu hade alltså snön satt stopp.
Det har kommit typ två meter senaste dygnet.
(Självklart inte.. men det känns som att det är så mycket.)
Och inte var våran väg skottad än,
så det kändes som ett träningspass att pulsa dessa 800 meter.
Dessutom är det 15 grader kallt ute,
så Nova försökte sej på att gå utan att sätta någon fot i backen.
Såg väldans roligt ut =)
Det är otroligt fint med mycket snö.
Det måste jag erkänna fast jag hatar vintern.
Fridfullt, tyst och lugnt.



Funderar på att gå med i trafiklotteriet.
Brukar aldrig gå på sånt där, typ Postkodlotteriet,
men jag älskar ju min bil.
Är nästan säker på att registreringsnummret kommer ge mej en vinst.
Och när man läser det här är det egentligen inte så mycket att fundera på.



Kunde ju faktiskt tänka mej att betala 149:- i månaden bara för NTF´s skull,
så om jag dessutom kan vinna massa pengar på köpet lixom..
Det är ju bara rätt helt enkelt.

Ikväll ska vi på Carro och Dannes bröllopsfest.
Hade verkligen önskat att jag kände mej piggare,
men jag hoppas det blir en höjdarkväll ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela