Hilda

Ögoninflammation

Publicerad 2012-02-01 09:42:54 i Allmänt

Jag råkade visst vara lite väl närgången med Molly i lördags,
och som tack för det fick jag ögoninflammation.
Men jag nöjer mej ju inte bara med det inte.
När jag ändå håller på har jag fått en riktigt jobbig förkylning,
nackspärr, feber och fruktansvärt ont i ryggen.
Så jag är verkligen inte på topp just nu.
Ett tag igår hade jag funderingar på att jobba idag,
men jag är verkligen glad att jag hoppade över det.
Är ännu förkyldare idag.
Så här fint är mitt öga...







Och bilderna visar väldigt bra hur jag känner mej för övrigt.
Plufsig, trött, blek...
Jag har en tendens att dra på mej barnsjukdomar,
och har en teori om det.
Jag måste ha varit väldigt frisk när jag var liten,
så därför har jag ett dåligt immunförsvar mot dessa sjukdommar.
Var det så mamma och pappa?

Nu måste jag vila.
Blev alldeles anfådd av att diska en osthyvel nyss.

Kommentarer

Postat av: Papput

Publicerad 2012-02-01 10:37:09

Ojdå hur du ser ut!! Det gör ont att se!

Nej, jag tror inte att du var särskilt skyddad mot barnsjukdomar när du var liten. Men det du har nu är väl inga barnsjukdomar... Hur ska vi nu ta hand om dig då???

Postat av: Papput

Publicerad 2012-02-01 10:38:12

Och inte ska man väl smitta andra på jobbet heller!

Postat av: Hilda

Publicerad 2012-02-01 10:51:48

Ja, nog ser det otäckt ut. Men det gör inte ont alls längre, så det är skönt. Jag tänkte inte att jag var speciellt skyddad mot sjukdommar när jag var liten, bara att jag hade turen att slippa dom. Jo, ögoninflammation verkar vara nästan en barnsjukdom och sen hade jag ju oturen att få svinkoppor tidigare som också bara barn får... Nej, det är inte bra att smitta folk på jobbet, och jag vet inte hur länge man smittar.

Postat av: hannah!

Publicerad 2012-02-01 22:19:42

förra veckan hade jag också ögoninflammation.. läskigaste på länge.. eftersom jag har linser så kunde jag inte se något på flera dagar.. jag ringde hälsocentralen och hon sa att om jag orka och inte hade feber och så kunde jag jobba om jag inte jobbade med färskvaror.. men de gör ju jag så de var bara vara hemma tills de försvann.. efter kanske 5 dagar. krya krya

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela