Hilda

Vitlök

Publicerad 2012-02-10 10:58:47 i Allmänt

Vitlök är väl en riktig dundermedicin.
Idag känner jag mej verkligen hoppfull igen.
Om man jämför mej med en person som inte är förkyld så kan man kanske inte se någon likhet,
men om man jämför mej med mej själv för två dagar sen,
då kan man nog nästan tro att jag är frisk =)
Förutom vitlökssmöret igår med fem klyftor i för två personer,
har jag idag ätit messmörsmackor med hackad vitlök på.



Tycker du det låter äckligt?
Det är det inte.
Har ätit det när jag har varit förkyld ända sen jag var liten,
och det är faktiskt riktigt gott.
Just nu spelar det i och för sej ingen roll,
för jag har ju inget smaksinne.
Passar på att be om ursäkt till dom jag kommer prata med idag,
för min andedräkt lär ju inte vara den bästa.

Nu ska jag ta ett långt varm bad.
Efter det brukar man alltid känna sej lite piggare.
Sen ska jag ägna mej åt konststycket att lyckas skaffa mej ett någorlunda ansikte.
Efter att ha snytit mej i 12 dagar så är min näsa inte så fin.
Har kommit på att jag nog har gjort av med lika mycket snytpapper som han i glasburkontoret i reklamen för nässpray eller vad det är, och det är mycket papper det.
Och huden runt ögonen är alldeles förstörd efter ögoninflammationen.
Ser ut lite som att jag håller på att ömsa.
Men smink kan göra underverk,
så jag har inte gett upp hoppet än.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela