Hilda

Ny vecka

Publicerad 2012-01-23 09:56:50 i Allmänt

Så har sexdagarsjobbveckan passerat.
Och trots allt jobbande har jag hunnit med lite annat också.
Sov i stan en natt och var hundvakt.
Eller sov och sov...
Jag och Viktor delade på en nittiosäng och jag kan inte påstå att vi sov så mycket.
Tyvärr inte för att vi gjorde roligare saker, utan för att vi inte fick plats.
Halv sex gick vi upp och kollade på film.
Apropå så var det en man som pekade på min gravidmage häromdagen och sa:
"Jag vet vad du har gjort!"
Jag tyckte det var jätteobehagligt...

Vi har varit hos barnmorskan Doris en sväng också.
Alla värden var finfina, utom kanske järnet som bara var lite fint.
Knytet sparkar och livar om som aldrig förr.
Jag kan inte påstå att jag gillar att vara gravid,
men ändå är ju allt som har med lillen att göra så sjukt häftigt.

Söta, goa Trazeel kom hem en kväll och var alldeles blodig runt halsen.
Såg ut som han hade blivit attackerad av något.
Såren såg inte ut att vara speciellt allvarliga,
men i nästan två dygn var han helt apatisk.
Första natten la vi honom emellan oss i sängen och låg i flera timmar och kollade så att han andades.
Efter två dagar fick vi i honom lite vatten och tonfisk,
och sen började han sakta men säkert bli piggare.



Nu har det gått en vecka och han är nästan helt återställd.
Han är till och med ute ibland, men inga långa stunder.
Och vi har börjat patrullera runt huset några gånger om dagen för att skrämma bort eventuella vilddjur.


Pappa och Viktor har lagat felen på min bil.
Stort tack för det.
Tror jag ska åka och ombesikta idag,
men jag vågar nästan inte.
Tänk om det fortfarande är något fel... då skäms jag.

I lördags blev det ut och äta i Sandviken med några jobbarkompisar.
Jättekul som vanligt, men jag åke hem ganska tidigt.
Hade ju typ en timme att köra hem.

Inhandlat två jätteblommor och nya gardiner till vardagsrummet har jag också hunnit med.





Och känner jag mej själv rätt har jag nog glömt hälften av sakerna jag har gjort i veckan.
Har för tillfället inga hjärnceller kvar.
Har hört att det är ett ganska vanligt graviditetsproblem.
Glömmer alltid att köpa en sak när jag är och handlar.
Vad som helst, men det är alltid något jag glömmer.
Åker till jobbet fel tid.
Ja, listan kunde göras lång...

Idag snöar det som bara den.
Första gången det gör det hemma hos oss den här vintern.
Viktor skottade innan han åkte och jag kommer nog skotta en gång till snart.
Drygt att komma hem ikväll och det är helt oskottat.

Ja, men disken lär ju inte diska sej själv.
Hejsvejs till nästa gång!

Kommentarer

Postat av: hannah!

Publicerad 2012-01-24 08:30:38

detta är väl du :))



http://desslikes.com/2012/january/2st-jumbo-bronzer-fran-isadora-for-84kr.html#comment

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela