Hilda

Trollsök

Publicerad 2012-01-07 21:35:43 i Allmänt

Jag skulle skriva ett inlägg där jag efterlyste eran hjälp,
men innan jag hann börja skriva löste jag det själv.
När jag var liten så hade farmor ett pussel hemma som vi brukade bygga.
Det var en jättefin bild där det var några troll som fiskade från en träeka.
En natt för flera år sen drömde jag att jag gjorde en tatuering,
där ett vuxet av dessa troll och ett barntroll höll varandra i handen.
Sen dess har jag inte riktigt kunnat släppa idéen.
Bilden jag drömde om var jättefin,
men det var inget jag egentligen ville tatuera.
Och här om dagen kom jag på en genial idé.
Jag vill ha dessa troll i naturlig storlek på väggen i barnrummet.
Nu vet jag ju inte hur stora dessa troll är,
men i mänsklig storlek kanske man ska kalla det istället.
Problemet var bara att jag inte hade en aning om vad trollen hette,
eller vem som hade ritat dom.
Och dessvärre hade inte farmor pusslet kvar.
Men nu har jag hittat.
Dessa troll är illustrerade av Rolf Lidberg.
Så skönt att detta klarades upp.



Nu ska jag bara lyckas få någon (pappa??) att rita dessa troll så som jag har dom på bild i huvudet.
Sen ska jag på något magiskt sätt lyckas få upp dom på väggen.
Får se hur det går,
men det är i alla fall roligt att ha ett mission =)

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2012-01-08 01:03:02

Hej Hilda !

Jag kopierade upp min bild på overhead papper o la på en overhead .Sedan var de bara att måla i den storlek jag ville ha. Ganska roligt. Lycka till. kram Sofie

Postat av: Lena

Publicerad 2012-01-08 10:46:17

Hej! Vi har alla (tror jag i a f) dessa trollböcker...De är underbara, både story-mässigt o illustrationerna. F o C har båda varit mycket förtjusta i att lyssna på o titta i böckerna...

Ha det gott - kram! /Lena

Postat av: emmy

Publicerad 2012-01-08 21:14:10

Jag tänkte precis skriva Sofies tips :) men det hade hon så bra gjort själv! Jag hjälper gärna till med projektet om du vill! puss

Postat av: Lena

Publicerad 2012-01-09 19:50:51

Jag skulle kanske säga att jag kan leta bilden, scanna o mejla den, om du inte får tag på/redan har den? Så TÄNKTE jag, men skrev visst aldrig....sorry!!

Hoppas allt är bra med er! KRAMAR ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela