Hilda

Vilosöndag

Publicerad 2012-01-29 11:58:30 i Allmänt

Det är så fasligt skönt med lediga söndagar.
Vi har inga planer för dagen men det är väldigt fint väder,
så vi lär ut och göra något i alla fall.
Tyvärr är det ganska kallt så man vill inte vara ute för länge.
Kanske åka och köpa korv och passa på att grilla medans vi eldar upp gamla taklister..?

Drömde i natt att jag sparkade en kille i huvudet för att han snackade skit om Gizmo.



Undra om jag börjar bli lite väl aggressiv..?


Och förlusten av hjärnceller ska vi knappt prata om.
Jag är pank denna månad, väldans pank.
Men jag är ju så ordentlig så jag hade sett till att det fanns pengar på mitt konto för att alla autogiro skulle kunna dras.
Exakt på kronan.
Sen behövde jag tanka och planen var att använda kreditkortet.
På det kortet kan jag inte koden så jag var tvungen att tanka på en bemannad station så jag kunde gå in och betala med legitimation istället för kod.
Först hittar jag knappt en bemannad station, sen lyckas jag inte lista ut hur man tankar på den macken jag väl hittade.
Var tvungen att fråga ett par som kom, snacka om pinsamt.
Sen går jag in och betalar.
Sätter kortet i apparaten, slår koden, får godkänt, går tillbaka till bilen och kommer på...
JAG BETALADE JU FÖR FAN MED KONTOKORTET!!!!!
Jäkla skit.
All min fina ekonomiska planering förgäves.
Så ni som tänkte dra pengar från mitt konto,
lycka till!!

Trazzel är nu helt fysiskt återställd efter sitt slagsmål eller vad det var,
men psykiskt verkan inte må på topp.



Han vill inte vara ute.
Istället sitter han och drömmande kollar ut genom fönstret jättelänge,
tills han istället går och lägger sej och deppar.
Vi får följa med honom ut ibland för då tycker han det är lite roligt igen.

Två möss har vi nu sänt över till andra sidan.
Har vi tur var det dom två och inga fler,
så vi nu kan räkna oss mössfria.

Jaja, nu ska jag fortsätta leta födelsedagspresent till stora Edvin,
som snart blir tre år!! Herregud vad fort det går.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela