Hilda

Bortskämda

Publicerad 2012-03-11 08:33:32 i Allmänt

Man kan lugnt säga att vi är bortskämda hundägare.
Förutom någon enstaka gång när Nova har varit sjuk,
så är det alltid vi som får väcka henne på morgonen.
Men nu är hon såååå dryg.
För tredje morgonen i rad står hon vid sängen och gnäller klockan sex på morgonen.
Och om det var så att hon var superkissnödig eller nått,
då köper jag det såklart.
Men hon är ju inte det.
Hon vet inte sjäv vad hon vill,
och jag blir tokig!!
Brukar i vanliga fall kliva upp klockan sju på mornarna,
vilket jag tycker är alldeles för tidig,
men då lyckas jag inte sova nå mer.
Så jag vill verkligen inte behöva kliva upp ännu en timme tidigare.
Det är säkert nå jäklans pms-fasoner,
som jag hoppas går över efter löpet.
Annars vet jag inte vad jag gör!!
Kan verkligen behöva så mycket sömn som möjligt nu,
och jag sover redan dåligt som bara den.

Så, nu har jag skakat av med detta för den här gången.
Igår kikade vi på melodifestival-finalen.
Om det inte var för tävlingen på jobbet så tror jag inte att jag skulle kolla,
så jag blir lite chockade över att alla på facebook verkar kolla.
Dom sista typ 150 statusuppdateringarna är om mello.
Ganska konstigt egentligen tycker jag...
Men det är väl trevligt med ett gemensamt intresse..?
Jag fick i alla fall ett rätt på mina gissade placeringar.
Fast dom var inte så värst gissade för jag hade lottat fram min lista i år.
Och det hjälpte, för jag tror aldrig jag har fått något rätt tidigare år =)

Emmy var här och premiärbakade cupcakes,
och inte blev dom fy skam inte.
Alla såg ut som små tårtor, jättefina!!







Till och med Knytet fick en egen =)

Och när vi är inne på temat bakning så kan jag lika gärna dela med mej av kakorna jag bakade här om dagen.
Sega choklad-nötrutor kallas dom,
och dom blev verkligen jättelyckade och var hur lätta som helst att baka.





Receptet hittar du här, på matklubben.se.
Jag hade inga hasselnötter så jag använde sötmandlar istället.
(Om det är sötmandlar man brukar ha i glögg..?)
Fungerade alldeles utmärkt.
Och jag fick ha dom i ugnen lite längre än det står,
men det var supersmart att veta att man skulle ta ut den när den hade sjunkit ihop helt.

Idag ska jag återigen jobba, men bara fyra timmar och tjugo minuter.
Och det känns bra, för jag har så ont i trampdynorna och fingrarna idag =(
Ha en härlig söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela