Hilda

Födelsedag

Publicerad 2012-03-08 16:38:35 i Allmänt

Idag är det inte bara internationella kvinnodagen,
det är också Trazzels födelsedag.
Nio år blir våran goa, knäppa sötnos!



Vad jag har förstått är det ganska ovanligt att utekatter blir så pass gamla.
Han har varit ute sen han kanske var runt 15 veckor, alltså pytteliten.
Men det var helt omöjligt att hålla honom inne.
I början fick han såklart bara vara ute med oss.
Många av åren har vi bott i lägenhet i stan,
men det har alltid fungerat alldeles utmärkt att ha honom ute.
Fick ett sms av Agria tidigare där det stog:
Vi ser att Trazzel fyller år idag,
vi önskar er en härlig dag tillsammans!
Hur kul och oväntat var inte det =)

Snacka om att jag låter som värsta tönten!
Som att mina katter är mina bästa vänner och att jag kommer skaffa fler och fler tills jag blir en riktig katt-tant =)
Det är inte så i alla fall.
Om jag får bestämma ska vi inte ha några fler djur förren vi har gått i pension.
Fast nog inte då heller, för hela vintrarna ska jag bo i något varmare land,
och det blir nog fasligt krångligt om jag ska djur.
Men djuren är fullfjädrade familjemedlemmar.
Nästan i alla fall, fast jag har ingen present till honom... =)

Jag har verkligen haft en pyjamasdag idag.
Kan nog räkna minuterna som jag inte har suttit i soffan på en hand.
(Jag har inte suttit på en hand i soffan =))
Har konstigt nog varit väldans välgörande.
I vanliga fall brukar jag bli så fasligt stressad.
Visserligen har jag lagt massor med minuter på att kolla över våran ekonomi från februari.
Det är väldigt intressant att skaffa sej en ordentlig överblick.
Har gjort ett dokument med rubrikerna:
Mat, Bil, Hus, Räkningar, Övrigt, Sparande.
Vissa siffror tror man helt enkelt inte är sanna.
Jag höll på att svimma när jag räknade samman alla utgifter under månaden.
Men då fick jag tänka lite extra på att vi köpte väldigt mycket till Knytet,
och det är ju engångsutgifter.
Eller kanske tvågångsutgifter när och om Knytet 2 kommer,
men ni förstår hur jag menar.

Okej.. nu har jag byggt på min töntstämpel ännu mer.
Ska nog inte skriva något mer =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela